Dlaczego warto być obecnym w social mediach?
Niektórym wydaje się, że ta obecność w social mediach nie jest istotna i raczej przypomina zabawę niż profesjonalnie prowadzoną kampanię reklamową. Tymczasem, w mediach społecznościowych tkwi ogromny potencjał, który każda firma może wykorzystać na swój własny użytek- trzeba tylko wiedzieć, w jaki sposób to zrobić. Dlatego też kampanie w mediach społecznościowych, które prowadzą duże agencje reklamowe są dokładnie rozpisane, zaplanowane, zaprojektowane, przemyślane i sprowadzone do konkretnych, systematycznych działań. Takie podejście może zagwarantować nam sukces. Dlaczego więc obecność w social media może być dla naszej firmy tak korzystna? Tak naprawdę, istnieje bardzo wiele powodów.
Możemy lepiej poznać swoją grupę docelową
Zaczynając prowadzić firmę zazwyczaj wiemy, kto będzie odbiorcom naszych usług lub produktów. Możemy to określić poprzez kilka cech demograficznych, możemy wskazać płeć, przedział wiekowy, ewentualnie miejsce zamieszkania. Taka wiedza również jest istotna, gdyż już od początku projektowania kampanii w mediach społecznościowych pozwala określić konkretne persony, do których będziemy formułować określony przekaz. Dzięki temu może on być w praktyce znacznie bardziej skuteczny. Wiedza ta jest jednak bardzo ogólna, oparta o statystyki. Tymczasem, w toku prowadzenia kampanii będziemy mieli szansę pozyskać znacznie więcej ciekawych informacji o użytkownikach. Będziemy mogli dowiedzieć się, co najbardziej lubią z naszej oferty, co ich irytuje, jakie mają preferencje zakupowe i czego brakuje im w naszej firmie. Takie dane są dla każdej firmy bardzo cenne, gdyż zastosowanie się do wskazówek bezpośrednio od odbiorców pozwala na rozwój firmy.
Możemy kształtować wizerunek przedsiębiorstwa
Obecność w social media to nie tylko założenie portalu firmowego, na którym niewiele będzie się działo. Intensywne działania poprzez regularne postowanie, zachęcanie do dyskusji czy organizowanie konkursów sprawia, że można systematycznie i konsekwentnie kształtować wizerunek firmy. Można publikować treści, które na przykład będą stawiały firmę w roli eksperta w danej branży. Można kształtować wizerunek firmy jako przedsiębiorstwa innowacyjnego, kontrowersyjnego, skłaniającego do refleksji. Ale można też postawić na wizerunek marki, która troszczy się o swoich odbiorców, dba o ich zdrowie i zawsze jest skora do pomocy poprzez inicjatywy społeczne. W dłuższym dystansie czasowym może to przynieść firmie bardzo wiele korzyści.
Realny wpływ na sprzedaż- na to również możemy liczyć
Kampanie w mediach społecznościowych mogą się przekładać na konkretne zyski. Żeby jednak móc je dostrzec, trzeba na bieżąco przeprowadzać analitykę, sprawdzać ruch na stronie płynący z mediów społecznościowych lub też kontrolować ilość płynących zapytań czy też wzrost wskaźników sprzedaży z tego, konkretnego kanału. Przy profesjonalnie zaprojektowanej i przygotowanej kampanii wszystko będzie jasno widoczne, a i my sami przekonamy się, że wszystkie te działania wpływają na sprzedaż pozytywnie.